Hoe werf je klanten?

Ben je daar nog niet of niet helemaal uit en heb je nog geen zakelijk blog? Dan is het NU de tijd om er een op te zetten. Waarom zul je denken?

Heel eenvoudig: zodat JIJ gevonden wordt op internet.

Alle informatie is veelal GRATIS te vinden op internet. Je kunt het zo gek niet bedenken of er is wel een website, blog of video over te vinden.

Jij hebt vast een website, een statische website met alle informatie over jou en jouw bedrijf die je kwijt wil aan je (potentiële) klanten. En dat hebben al je concullega’s ook….

En hoe zorg je er nu voor dat ze bij JOU terechtkomen?

Door goed vindbaar te zijn!

Een goede online vertegenwoordiging én vindbaarheid is een absolute must. Of je dat nu leuk vindt of niet… Als je niet te vinden bent op internet besta je gewoon niet. Als je niet op een juiste manier je bedrijf online vertegenwoordigt ben je ook niet goed bezig.

Buiten de bijna must-be-there platforms als LinkedIn, Facebook en Twitter (en eventueel Pinterest) is een zakelijk blog dan ook een must-have-one. Google is dol op weblogs!

Er zijn al heel veel weblogs waar jouw klant de informatie kan vinden die hij zoekt. Informatie die jij echter ook te bieden hebt. Informatie die de klant vertelt dat JIJ de expert bent op jouw vakgebied. Maar dan zul je die wel moeten geven, gratis….. en in de vorm van een tekstbericht of video. Anders haalt jouw mogelijke nieuwe klant zijn informatie bij je concullega en wordt daar mogelijk klant.

Een gemiste kans dus!

En wat is er nu leuker dan vertellen wat jij weet over jouw vakgebied? Of zelfs laten zien?

Laat de klant dus weten a. dat jij er bent door een weblog waarop je jouw kennis over jouw vak deelt en b. dat jij die expert bent die zij zoeken.

Lees ook nog even “hoe zet ik een weblog op”.  Ik help je er graag bij!

Leave a Reply

*