Heb jij een expert positie?

Ben jij die expert?

Het wordt steeds belangrijker voor jou als ondernemer om aan de klant duidelijk te maken waarom zij bij jou moeten zijn (en niet bij de concurrent). De klant heeft immers de mogelijkheid zich uitgebreid te oriënteren op internet alvorens hij zijn keuze maakt waar hij zijn geld zal besteden. Hoe zorg je er nu voor dat hij dat bij jou doet?

Wat weet de klant van jou en jouw bedrijf?

De klant wil meer dan ooit waarde voor zijn geld. Hoe ga je hem duidelijk maken dat jij dat biedt? En jij alleen…. ? Er zullen genoeg redenen zijn waarom de klant bij jou producten of diensten dient af te nemen. Maar weet de klant dat ook?

Hoe vertel je dat jij de expert bent die ze zoeken? Weet de klant waarom jij zo goed in staat bent hen te kunnen helpen? En waar kunnen zij die informatie over jou vinden?

Waar vindt de klant informatie over jou? 

De vraag is: waar zullen zij die informatie zoeken? Juist, als eerste op internet. Vertelt jouw website precies wat je de klant wilt laten weten? Wat je in huis hebt? Wat jij te bieden hebt?

In de meeste gevallen is een website een statisch geheel. Eens opgezet met alle informatie die jij over je bedrijf kwijt wilt. Zo, klaar, we hebben ook een website. Maar is dat ook de informatie die de klant wil?

De klant wil oplossingen

Of je nu producten verkoopt of diensten levert, de klant wil zeker weten dat jij alles erover weet, hem kan helpen, hem waarde naar zijn geld kan bieden.

Ze zien graag dat je hun leven aangenamer kan maken door hen oplossingen te bieden voor hun probleem. Dat kan zijn dat ze op zoek zijn naar de meest duurzame auto of het beste scheerapparaat willen dat er is of op zoek zijn naar de ultieme boekhouder.

Is het dan zo jij bekend bent bij die klanten als de beste leverancier van wat zij zoeken?


Ik ben benieuwd naar jouw redenen waarom jij denkt dat de klant weet dat jij de expert bent. Zet jouw 3 redenen (of meer) in het onderstaande reactieveld.

Ik verneem graag van je!

 

Leave a Reply