Wat is een blog?

Een blog opzetten

Een zakelijk blog voor jou als expert

Ben jij die expert op jouw vakgebied?
Heb jij de kennis, expertise en ervaring om jouw klanten te kunnen helpen?
Kun jij ze veel waarde voor hun geld bieden? Dan is een zakelijk blog de ultieme wijze om dit aan jouw klanten te laten weten.

Een zakelijk blog kun je inzetten als middel voor meer bezoekers naar jouw bedrijfswebsite, de verkoop stimuleren, je bestaande klantrelaties onderhouden en nieuwe relaties aangaan, jouw positie als expert benadrukken en door Google beter gevonden worden met een blog dan met een website.

Wat is een zakelijk blog?

  • Een blog is een website waarop regelmatig nieuwe informatie wordt geplaatst in de vorm van posts (berichten).
  • De schrijver van de berichten, de blogger, biedt een logboek met informatie aan blogbezoekers.
  • De posts staan in omgekeerde chronologische volgorde onder elkaar op een webpagina.
  • De posts kunnen tekst, audio, video, afbeeldingen en links bevatten.
  • Een blog kan binnen bestaande website of als aparte website worden opgezet.
  • Een blog is interessanter dan een website door de specialistische informatie.
  • Een krachtig online promotiemiddel voor bedrijf, product en/of dienst.
  • Kan voor veel doelstellingen worden ingezet (relatiebeheer, verkoop, etc).
  • Zeer geringe kosten ten opzichte van andere promotiemiddelen
  • Is redelijk snel op te zetten.
  • Blogbezoekers krijgen de mogelijkheid om (anoniem) te reageren op posts.
  • Blogbezoekers kunnen met elkaar in “gesprek” gaan en op elkaars reacties weer reageren.
  • Blogbezoekers krijgen wel of niet de mogelijkheid ook auteur, gastblogger, te worden op het blog.
  • Een blog biedt de mogelijkheid om interactie te hebben met de blogbezoekers, een dialoog aan te gaan.
  • Een blog geeft reden om vaker terug te keren door de steeds nieuwe informatie die erop geplaatst wordt.
  • Een blog geeft hogere positie in Google door het aanbod en aanvulling van de informatie.
  • Een blog kan fungeren als basis voor informatiedoorplaatsing op overige social media, zoals Facebook, Twitter en LinkedIn.
  • Een blog en de overige sociale media kunnen elkaar in werking en bekendheid versterken door onderlinge uitwisseling van berichten.
  • Blogposts kunnen doorgestuurd worden vanaf het blog naar of via andere media (e-mail, Facebook, Twitter, etc).
  • Blogbezoekers kunnen zich abonneren op een blog en ontvangen bericht wanneer er een nieuw bericht is geplaatst.
  • Plug-ins (stukjes software) bieden heel veel extra opties, zoals enquêtes plaatsen, inschrijfformulieren voor events, en veel meer.


Ik ben benieuwd naar jouw redenen om niet zakelijk te gaan bloggen. Zet jouw 3 redenen (of meer) in het onderstaande reactieveld.

Ik verneem graag van je!

 

Leave a Reply